نوشته شده توسط : حكيمه رزمي

 ✳️ تحریک شنیداری ؛ ۵ ماهگی

وقتی یک تعامل را شروع می کنید یا می خواهید توجه کودک را جلب کنید، از اسم او استفاده کنید. اگرچه قبلا هم این کار را انجام داده اید، حالا از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر کودک با این روش پاسخ نداد، با یک اسباب بازی یا شی دیگر توجهش راجلب کنید و در همان لحظه اسم او را صدا بزنید.

✳️ تحریک شنیداری ؛ ۶ ماهگی
هر زمان که می توانید، در بازی هایتان از صداها استفاده کنید و برای اینکه علاقه کودک را حفظ کنید، با ابزارهایی مانند ظروف آشپزخانه، مکعب های پلاستیکی، ابزارهای موسیقی، آهنگ های ضبط شده، سوت ها و زنگ ها تغییراتی در آنها ایجاد کنید .می توانید صداها را با اشیا یا تصاویر واقعی ترکیب کنید تا کودک هم تحریکات شنیداری و هم تحریکات بینایی دریافت کند و اصوات معنادار باشند.

✳️ تحریک شنیداری ؛ ۷ ماهگی
کودک را با دست هایتان نگه دارید و با آهنگ مورد علاقه او باهم برقصید.
به کودک در ایجاد صداهایی با یک قاشق چوبی کمک کنید. به طوری که روبروی کودک بنشینید و خودتان هم ضربه بزنید. سعی کنید چند آهنگ ضبط شده هم به فعالیت اضافه کنید و با هم بازی کنید. می توانید از اسباب بازی های ضربی، طبل، سنتور، دایره زنگی و موارد مشابه استفاده کنید.

✳️ تحریک شنیداری ؛ ۸ ماهگی
صداسازی کودک را ضبط کنید. سپس نوار را برگردانید. کودکان بیشتر تمایل دارند صدای خودشان را تکرار کنند تا صدای دیگران.
به کودک نشان دهید که چگونه می تواند با یک قوطی یا ظرف پلاستیکی که اشیایی را داخل آن می اندازد، صداسازی کند. اگر قوطی فلزی است، لبه های تیز آن را با یک پارچه نرم بپوشانید تا تیز نباشد.

✳️ تحریک شنیداری ؛ ۹ ماهگی
از یک ضبط صوت یا رادیو که کار کردن با آن آسان است، استفاده کنید. کودکان در این سن دوست دارند با انگشتانشان فشار دهند و توانایی آنها برای آهنگ زدن برای یادگیری علت و اثر بسیار مهم است. اسباب بازی هایی که دکمه های پخش موسیقی یا صدای حیوانات دارند هم می توانند مفید باشند.

تحریک شنیداری

تحریک شنیداری

✳️ تحریک شنیداری ؛ ۱۰ماهگی
با ایجاد تجربیات شنیداری جالب، کودک را به شنیدن تشویش کنید. صداها فقط شامل لغات نیستند، صداهایی مانند هاپ هاپ، تق تق و یا آهنگ ها هم می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.
توجه کودک را به صداهای پیرامون خانه جلب کنید. در حین شنیدن صداها، به کودک بگویید: صدای چی بود؟ و در مورد آن صحبت کنید.

✳️ تحریک شنیدن صدا ؛ ۱۱ماهگی
کودکان آهنگ ها را به خاطر ریتم، بخش های تکراری و تعاملات مشترک مرتبط با آنها دوست دارند. پس به ارائه آهنگ ها به کودک ادامه دهید. اما از او بخواهید که بیشتر در فعالیت ها و بیان صداهای آن شرکت کند. فعالیت های تکراری زیادی وجود دارند که کودک می تواند در این سن همراه با آهنگ ها انجام دهد.

✳️ تحریک شنیداری ؛ ۱۲ماهگی
آهنگ بزنید، بخش هایی یا کل شعر کودکانه شان را بلند بخوانید و آنها را برای کودک شخصیت سازی کنید. حرکات آن ها را انجام دهید و کلمات را بارها و بارها تکرار کنید و در نتیجه کودک می تواند آنها را با آهنگ شان یاد بگیرد.


 
 


:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حكيمه رزمي

 

 

✳️تحریک شنیداری ؛ ۱ ماهگی
انواع مختلفی از صداها را با اسباب بازی های متحرک مانند اسباب بازی های کوکی و وسایل صداساز در اطراف کودک فراهم کنید و به صدا در آورید تا گوش دهد. دقت کنید که در حین استفاده از این وسایل، صداهای گفتاری به سختی شنیده می شوند.

✳️تحریک شنیداری ؛ ۲ ماهگی
اگرچه کودک نمی تواند غلت بزند، او را با قرار دادن روی تخت خود و یا سطح نرمی روی زمین و غلتاندن او دور اسباب بازی های نرم و صدادار در معرض تجربه شنیداری قرار دهید. زمانی که اسباب بازی ها صدا می دهند، می توانید حالت تعجب به خود بگیرید و در مورد صدا صحبت کنید. با کمی کمک نوزاد را برای غلتیدن تشویق کنید.زنگ هایی را به پایین لباس یا آستین کودک وصل کنید تا موقع حرکت صداهایی تولید کند. توجه کودک را به صدا جلب کنید، به صدا اشاره کنید و به منبع آن نگاه کنید و در موردش صحبت کنید.

✳️ تحریک شنیداری ؛ ۳ ماهگی
اسم کودک را صدا بزنید یا در حالی که اسباب بازی مورد علاقه کودک را در طول اتاق حرکت می دهید یا می لرزانید، صداسازی کنید. اکنون کودک می تواند اشیا را در مسافتی دورتر از خودش ببیند و تقریبا تمرکز بالایی دارد.

✳️ تحریک شنیداری ؛۴ ماهگی
با اسباب بازی های جغجغه ای، لرزشی و یا بعضی از وسایل صدادار صداهای آرامی را که دور از خط دید کودک باشد، ایجاد کنید تا کودک در یافتن جهت صدا تقویت شود.
اگر شی را پنهان کردید، بخشی از آن معلوم باشد یا آن را زیر پارچه ای پنهان کنید که با حجم و شکل شی متناسب باشد. در هر حال کودک نمی تواند آن را پیدا کند.




:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حكيمه رزمي

 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 | نظرات ()